جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

آسیب استفاده از ضدعفونی کننده‌های دست و تاثیر آن روی مغز


1
0
81

این متن رو بی زحمت برای من به انگلیسی ترجمه کنید:

آسیب استفاده از ضدعفونی کننده‌های دست و تاثیر آن روی مغز

محققان در مطالعات اخیر خود دریافتند ضدعفونی کننده‌های دست می‌توانند با آسیب به سلول‌های پشتیبانی حیات در مغز باعث اختلال در این بخش از بدن انسان شوند.

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد مواد شیمیایی به کار رفته در ضد عفونی کننده‌های خانگی چسب‌ها منسوجات مربوط به مبلمان و … باعث آسیب به سلول‌های پشتیبان در مغز و همچنین مراحل حیاتی رشد خواهند شد.

ارین کوهن زیست شناس مولکولی از دانشگاه کیس وسترن در آمریکا طی همکاری با تیمی از محققان حدود ۱۸۲۳ ترکیب از ضدعفونی کننده‌های دست را با سمیت ناشناخته در محیط شناسایی کرده است که باعث توقف بلوغ سلول هایی به نام الیگودندروسیت ها در شرایط آزمایشگاهی می شوند. این سلول‌های حمایت کننده عصبی به دور نورون‌ها پیچیده و همانند یک پوشش عایق باعث حفظ سرعت سیگنال‌های مغز می‌شوند.

یکی از مواد شناسایی شده در دو دسته شیمیایی ترکیبات چهارتایی بودند که در اسپری‌های ضد عفونی کننده محصولات مراقبت شخصی از قبیل دستمال مرطوب و ضدعفونی کننده‌های دست همچنین خمیردندان و دهان شویه وجود داشتند که در صورت استفاده نادرست یا در فضاهای بسته با تهویه ضعیف باعث استنشاق خواهند شد.

در آزمایش‌های انجام گرفته روی موش‌ها، نوزادان موش که یکی از این سه ترکیب چهارتایی را به صورت دوز خوراکی دریافت کرده بودند پس از چند روز سطوح قابل تشخیصی از این مواد شیمیایی در بافت مغزهای آنها یافت شد که چنین چیزی نشان دهنده توانایی عبور این مواد شیمیایی از سطح خونی مغز است.

به گفته پژوهشگران در زمان همه‌گیری کرونا این ترکیبات دو برابر سطح کنونی در خون افراد وجود داشته که به دلیل استفاده گسترده از ضدعفونی کننده‌ها بوده است. پژوهشگران مواد شیمیایی تازه کشف شده را به عنوان نگرانی‌های نوظهور معرفی کرده و بیان کردند که تنوع در ساختار این مواد بسیار زیان بار است.

زبان شناسی انگلیسی پزشکی ترجمه درمان
ویرایش شده در 26 روز قبل
سوال شده در سوگول نریمانی
588 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

0
The damage of the hand sanitizers and their impact on brain
Researchers found in their latest studies that the hand sanitizers can damage the life-supporting cells in the brain and cause disorder in this part of the brain.
The new study by the researchers shows that the chemicals used in the home disinfectants, glues, textiles in sofa, etc. cause damage to the supporting cells in the brain and also vital growth processes.
Erin Cohan, the molecular biologist from the Case Western Reserve University of America, in coordination with a research team found around 1823 compounds in the hand sanitizers with an unknown poison in the environment which will inhibit the growth of some cells named oligodendrocytes in the lab environment. These neuro-supporting cells turn around the neurons and maintain the speed of the brain signals with a protective cover.
One of the materials found in the two chemical categories was the quadruple compound which existed in the self-care products such as wet wipes and hand sanitizers as well as toothpastes and mouth washes which if used incorrectly such as in closed spaces or with low conditioning can cause disease.
In the tests on the mice the babies of the mice which had received one of these three quadruple compounds as food doses showed remarkable levels of these chemical compounds in their brains which shows that these chemicals can go past the bloody level in the brain.
According to the researchers, these compounds were doubled in the blood of people during the Covid pandemic because of the vast usage of the sanitizers. The researchers introduced the newly-found chemicals as novel concerns and stated the at the diversity in the structure of these materials is very harmful.
جواب داده شده در پارسا بهرامی
16k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری